Saturday, April 12, 2008

Jakarta With Twin

Akhirnya dapat jugak aku gunakan pasport aku yg baru tu. hari tu buat untuk pegi Krabi, tapi x jadik. kali nih dapat plak balas, dapatla aku jejakkan kaki ku di indonesia..
Bertolak on 7th April malam, dalam jam 9.15 tapi flight delay about 2 hours (biasala air asia). sampai dalam jam 12 waktu malaysia (klu waktu indon jam 11 lbh).
Sampai2, si kembar Nabyla dan Nadya dah tunggu aku n kakak aku, sian derang, tercongok je... Di Taman Mini Indonesia Indah

Kitorang di bawa ke Bekasi from airport. klu kat malaysia ni, jarak nye macam dari johor bahru nk ke pontian mcm tu la..

Day 1:

pagi2 budak2 twin ni dah pegi sekolah, tinggal la kitorang ngn nenek nye, ngn beberapa org lagi kat rumah nenek diorang. tapi derang ni bertanggungjawab, time rehat je pg jenguk kitorang kat rumah, untungnye sekolah derang ni jaraknye selang beberapa kedai je ngan rumah.dekat je.
Tepi jalan plak tu.bahaya tol. tengahari je diorang balik awal, kate nye dah minta izin ngn cikgu nye nak balik awal, senang gile mcm tu. and once again, that school own by their relative also, which means the head mistress of the school is their makcik. so easy kan? And petang tu kitorang naik "angkot", jalan2 kat mall metropolitan, (MM).
Byk gak yg di shopping. Aku sempat beli wallet eiger utk aku dan belt eiger juge utk zack. seb baik dia suka. (dia kate itu gak yg dia target nk beli dulu tapi xdapat beli sbb xcukup duit). Sbb murah, aku jadik rambang mata, seb baik xbeli barang2 eiger lain jugak. ptg tu kitorang pulang dekat2 time maghrib. Mlm tu kitorang x buat ape sangat, juz layan sembang ngn lepak2 dalam rumah jer..biasala, bekasi tu area kampung, mlm2 sunyi sket.lagipun di indonesia, takut siot nk kuar malam..
Dalam "Angkot" - budak sblh nabyla tu kaver muka cun.

Day 2:
Again pagi2 dorang dah pegi skolah, tinggal kitorang lagi kat rumah. This time tghari, Nabyla pulang menjenguk dan mengkhabarkan yang mereka akan pulang awal juga hari ini dan akan di ambil oleh supir makcik dan pakciknya dari jakarta untuk kitorang menginap disana. maknanya nabyla sama nadya harus ponteng sekolah hari esoknya. Kitorang pon ape lagi, amikla peluang nk tgk sekolah diorang. Amik gambar dorang ngn baju skolah. mesti dorang rindu ngn baju skolah SMIH.huhuhuhu...tu pon kata nadya dah tinggalkan kat malaysia. belom diambil.
Ni la sekolah diorang - Sullamul Istiqomah Bergambar poyo2 depan pagar sekolah...

Petang tu supir nya sampai dan menjemput kitorang ke jakarta, to be specific ke ciputat (kot) lupa dah.. lepas ambil tante dan anaknya eni, kitorang teros ke Blok M. Aku yg nak pegi sangat Blok M tu sbb nak cari barang outdoor la. tapi makcik tu jalan kat luar jer, tempat ala2 pasar khadijah kat kelantan tu. Blok M tu besar, klu ikutkan nk jalan sume mmg xlarat la tapi intention aku nk cari barang outdoor tu yg buat aku bersemangat nak ke situ, tgk2 makcik tu xbawak pon. xmasuk pon kat dalam mall besar dia..hmm...melepas. seb baik aku dah beli sket barang eiger kat MM sblmnye.xde la terkilan sangat.


Day 3:

Hari ke3, kitorang keluar plak berjalan2 ngn om n tante, start from makro (sbb kakwe nak sangat beli chocolatos yg sedap dan murah), and then we proceed to Taman Mini Indonesia Indah. Lebih kurang mcm Taman Mini Malaysia cume mahal sket dan besar tempatnye. Maklumla, negeri indonesia kan banyak...
Then, after that kitorang gerak ke masjid istiqlal (ni sume om tu la yg bawak) tapi of course la drebar nye yg drive. lepas solat, kitorang masuk ke MONAS, klu kat malaysia ni mcm K
L TOWER la...xleh nk samakan mcm TWIN TOWER...huhuhu..
Nabyla ngn Nadya pon first time pegi MONAS ngan TMII tu.kitorang gelak je. tapi kitorang pon faham, diorang x dibesarkan di jakarta...bisa ngomong arab budak2 ni, duduk kat cairo for about 14 years. lama tu kan...ermmm, apa lagi ek nk cite. pas pgi MONAS ni, masing2 kelaparan, kitorang pon pegila satu restoran padang yang di rekomen kan oleh Om.
Masuk2 je restoren, pekerja dia trus hidang. aku yg kepelikan bertanya la kepada om itu. katanya, hanya orang yg benar2 kelaparan yg masuk ke restoren padang sebab restoren ni x ambil order, dia juz hidang semua lauk dan akan kira apa yg kita makan sahaja. agak byk juge yg dihidangkan, nasib baik aku xmakan sume jenis. mana la aku tau. dah sudah makan baru aku tau rules nye mmg begitu.wahahaha... Masakan nya boleh tahanla, mcm Malaysia jugak cume ade la yg agak pelik tapi enak...aku suke makan..yeay! so, nak ceritakan kat sini mmg panjang, nnti orang x larat nak bace plak. Pas makan, kitorang pegi ke Slipi Mall utk menghabiskan sisa2 duit yg tinggal. Beli barang2 sket2 je, pastu teros gerak ke airport. N 1 more time, flight delay lagi 2 jam..bikin panas je AirAsia ni...hmm...whatever pon, walaupon singkat, masa dengan budak2 kembar yg banyak mulut nih mmg best..dahla comel, sweet plak tu..hmmm..(nasibla adik2 aku yg jeles xdapat ikut jumpe awek ngn kakak angkat derang) wakakakakak...sekian dulu..till meet again! adios...
oh yer...ni la aku..si photographer amatur....yang agak berjaya juge..sebab aku berja
ya mengambil gambar sehingga penuh memory card camera tersebut dan diganti pula dengan memory card camera kecil aku...daaaa..

2 comments:

Uswah said...

amboi2! gi becuti die! besnye!!!! jeles! eh sape si kembar tuh? sedare awak ke?

anes mcdoubleback said...

eh xdela..
dia kawan2 adik kita kat SMIH dulu. klu tanye adik2 awak mesti diorang tau...tahun ni umur dorang 17tahun la, mase form 4 derang skolah kat Smih stahun.