Friday, April 4, 2008

Lafuma Directissime 65






Bulan lepas, in March, Kinah ngn Syawal dah planning nk beli tali baru, nak match kan dengan runner baru chalie, so ptg tu lepas climb nanyang seroute 2, mereka disertai oleh abg wan yg jadik guide bila nk beli barang, pzah dan mcm biasala si penyibuk, aku dan zack(yg xberapa menyibuk mcm aku) bergerak ke PJ mencari kedai COREZONE yg menjual barang2 climbing juge outdoor...
ketika sampai, hujan lebat sudah mulai turun, disertai dengan kejadian pecah paip akibat terlalu malas nak naik menggunakan tangga.kejadian berlaku betol2 dihadapan corezone. jadi petang itu, jadilah abg wan plumber tak bertauliah...so,aku yg menyibuk ronda2 la dalam kedai menengok2 barang..aku mmg dah aim nk beg camping, zack kate nk belikan utk birthday aku..(sian dia..birthday present dia kena tunggu bulan 7) hang sabar yer..so usha punye usha, aku xdela berkenan sgt at first sight dengan beg lafuma ni, tapi bila lama2 tgk, pastu dipengaruhi oleh zack n pzah, kate beg tu nice, nice colour, nice figure and all, and kebetulan ade diskaun,kira klu xamik rugi...ketika itu, aku fikir, birthday aku bulan depan, blh postpone lagi ni...aku pon buat endah x endah jer..pegi tgk benda lain dulu..lagipon zack pon blom gaji, nk angkat beg 2 mana ade uang..tibe2 ade org offer nk byrkn dulu, aku pon serba salah..ikut hati yg menyibuk ni mmgla nak..lagipon aku dah lama nk beg hiking sendiri..bincang2 ngn zack, dia pon mcm serba xkena, tapi at last dia kate, "ikut manje la" ehhmm...ape lagi,dgn perasaan agak bersalah, aku p0n anggukla kat tuan yg offer tu...
benda lain yg nak dibeli, benda lain yg beli.org lain yg nk beli tali, org lain yg dapat beg...ni la bahayanya klu ikut2 org yg nk gi shopping brg outdoor nih...hish..
dah dapat beg tu,kitorang gerak ker OU mencari kedai AllSport. nk beli tali gak si syawal..xpe.kitorang gerak jugak..kali ni aku diam jer..xnak cakap pape..sebenarnye aku aim nk beli chalk bag juge..juge sling baru disertakan dengan crab sebijik..tapi zack kate crab xyah sbb dia dah ade cukup.klu nk beli, beli sling jer...aku akan dapatkan jugak once i got mooney..waaahhh..huhuhuhu..xyah dah la nk susahkan org lain..tapi klu ade org nk bagi birthday present tuk aku akhir bulan 4 ni, di alu2 kan lah..
hasil shopping hari tu, kinah ngn syawal shopping agak byk jugak..dengan tali baru, crab baru, ape lagi ntah yg baru, aku? dapat beg
Lafuma Directissime 65 (yg agak besar utk pompuan) yg berharga RM700++ dan setelah di diskaun kan dapatla RM500++..hmm..tq encik zack, bulan 7 ni insya Allah u dapat plak u punye present yg mahal gile nak mati tu..amin!

No comments: