Tuesday, February 19, 2013

Habit Habit Habit

 1

 2

 3

Assalamualaikum.
Hai semua. korang takyah baca lah, aku saja ja nak blogging utk tatapan diri sendiri nanti..


Harini nak cerita pasal gambar ni. Korang nampak tak gambar ni? Eh, kenapa plak nak tanya korang kan? Haha. Oklah, tgk gambar ni. Ni fasa2 umur cikpiyah dari kiraan hari sampai la ke umur 3 bulan. Gambar terakhir tu masa dia berumur 3 bulan. Plus plus la sket kot. 

Nak cerita pasal habit dia. Dia suka tonyoh belakang telinga dia dengan tangan dengan super kuat gitu. Selalunya dia buat camtu time diluar sedar. Contohnya masa terjaga dari tidur, time nak tidur, time tgh mengantuk, time tu la dia merapu abeh gosok belakang telinga. Kalau tak belakang telinga, dia akan kekah plak bahagian muka.  Muka chanteq tu, dah jadi calar balar kadang2. Sampai ada ketika jadi parut. Tapi biasalah, kulit baby bukan nya parut lama2. Nanti2 dia hilang jugak. 

Selain dari habit diluar sedar dia tu, dia ada lagi satu habit ketika menyusu. Aku biasalah, lagi suka menyusu baring. Sebab dia lagi ok kalau baring. Dulu masa umur sebulan, dia tak pandai menyusu ketika aku dalam keadaan duduk. Mesti tersedak. Pelik tak? Orang dok marah aku menyusu jangan baring takut baby tersedak2, tapi dia ni terbalik. Tersedak sedak time aku menyusukan duduk. Dia dari dalam hospital lagi aku dah menyusukan baring. Sbb masa awal2 dulu nak duduk banyak2 sakit, so aku lagi selesa baring. Agaknya ajaran aku itulah buat dia selesa ketika baring.

Kalau menyusu baring, tangan dia tu suka letak atas kepala macam tu. Tidak la pulak aku amik gambar setiap kali menyusu. Cukuplah tiga, dan cukuplah aku bercerita yang sememangnya boleh dikatakan tiap2 kali menyusu beliau akan letak tangannya begitu. Motif? Mama pun tak mengerti. Ok sebenarnya bukanlah tiga tapi banyak lagi. Cuma aku masukkan tiga saja. Cukup lah tu.

Gambar yang ketiga tu sebenarnye baru je lepas menyusu, dah terlena pun. Kira aci jugak la kan.
Okla, cukuplah cerita disebalik gambar. Nanti ku update lagi. Buat bacaan cikpiyah bila dewasa nanti..

Bye sayang. Mama love you!


No comments: